reklama

Zo života človeka, časť IV, Siri-ously! I´m not kidding ...

... I´m afraid of Americans. Spomínate si, ako Vaši starší rodinní príbuzní zvykli pred časom niečo neštandardne nadštandardné komentovať slovami "čistá Amerika"? Ja áno, a dokonca to ešte aj sem tam použijem. Bohužiaľ však v úplne inom kontexte. V kontexte, s ktorým by 99% tých američanov, ktorí by ho pochopili, nebolo spokojných.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nejdem posudzovať inteligenciu a vzdelanosť národa ako takého, i keď sa mi sprostredkovane do uší dostalo veľa nelichotivých slov. Tieto riadky sú odzrkadlením dojmu, ktorý americké média o ich "beloved country" veľmi jednoducho v človeku vzbudia. Za seba vypichnem len pár highlightov, ktoré vo mne za posledné obdobie zarezonovali (opomínajúc MacDonaldy, odmietanie Darwinovej teórie, filmy typu jeden proti všetkým, ich všeobecnú „awesomeness“, ignoráciu zvyšku sveta, ...). Takže:

1. Bridalplasty

V čase, keď sme si doma zaviedli Magio, mali sme na určitú dobu nejaké bonusové programy. Jedným z nich bol aj americký kanál "E!", kde som mala tú česť zahliadnuť asi na 20 minút reality show  Bridalplasty. A z tej reality v nej ma skoro vystrelo. V skratke ide o to, že dvanásť súťažiacich/neviest bojuje o vysnenú svadbu a možnosť podstúpiť NIEKOĽKO plastických operácií. Samozrejme sú od svojich snúbencov izolované, aby pre toho jedného šťastného výhercu moment prekvapenia, keď zistí, že jeho snúbenica je nie len taká múdra ako plastiková barbie, ale aj tak vyzerá, bol čo najšokujúcejší. No na zvracanie a na hlbšie zamyslenie o ich duševnom zdraví!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Nip/Tuck

Tiež niečo na podobnú nôtu. Akoby si asociácia plastických chirurgov USA poriadne na správnych miestach zalobovala, seriál je totižto o dvoch plastických chirurgoch, ich medicínskych prípadoch, psychických (zdôrazňujem psychických!) problémoch bežného američana a ich riešeniach "pod nožmi". Ako fikcia - OK, ale tvorca seriálu sa nechával počuť, že všetky medicínske prípady sú založené na realite. Radšej to mal nechať v rovine výtvorov chorej mysle jedného amíka, no on tomu hrdo dodal zamysleniahodnú výpovednú hodnotu. Veď prečo nie?!

3. E-vzdelávanie

Trošku z iného súdka a na vážnejšiu nôtu, pretože tu niekde bude zrejme koreň problému. Ja som nadšenec takmer všetkého čo začína "e-", ale toto je už aj na mňa veľa. Predstavte si, že Vaša dcéra/syn, teenager, si plní povinnú školskú dochádzku doma pred počítačom, cez internet - kde sa nachádza toooľko zaujímavejších vecí ako to čo by sa práve mal učiť. Niet sa potom čo čudovať, že používajú ceruzky, naše písané písmo nedokážu prečítať, nedeľná krížovka v "tajmsoch" je pre nich neprekročiteľná bariéra (z čoho si ešte sami v seriáloch robia srandu) a najlepšie si pokecajú s telefónom (to hovorím aj napriek mojej láske k iOS, k dizajnu a fuknčností iZariadení).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som si istá, že aj v Amerike sa nachádzajú ľudia, ktorí dokážu z ich systému vytiahnuť len to najlepšie, sú vzdelaní, inteligentní a pri osobnom stretnutí napravia povesť, o ktorú sa Amerike starajú média a ľudia v nich prezentovaní. Naozaj, až donedávna som si slová "inteligentný humor" a "Amerika" nevedela dať do jednej vety. Dnes už viem - Ellen DeGeneres. I keď občas na úkor svojho hosťa (kameramana, producenta, bežného američana, hoc aj seba) ... no ale nezasmečuj si, keď ti naň nahrávajú. :-) Jedna osoba síce mediálny business nezachráni, no minimálne nás všetkých roztancuje ...

Petra Radvanská

Petra Radvanská

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Že vraj som "osoba sui generis" ... to je to najlepšie, čo som na svoju adresu počula. Zoznam autorových rubrík:  Zo života človekaHudba, ktorá zmenila môj životÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu