reklama

Hudba, ktorá zmenila môj život II, Californication2

Pár rokov dozadu sme s bratom dostali na Vianoce akustickú gitaru. Tak som medzi sviatkami začala mydliť akordíky - C, D, Am, G, nejaké vybrnkávačky, jednoduché pesničky, až som si raz vyskúšala elektrickú gitaru. Láska na prvý dotyk, ktorá vydržala veľmi dlho, až kým ju nenahradila nová.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvou naozaj odohratou pesničkou (aspoň vtedy som si to myslela), a to s patričnou hrdosťou pred jedným divákom – ockom, bola Californication od RHCP. Ešte aj dnes, keď ju počujem, tak si spomeniem ako stojím v izbe pri počítači a s kostrbatými prstami sa snažím zahrať to jednoduché sóličko. Veľmi mi to najprv nešlo, pretože image nie je na nič a pre štyri steny svojej izby, som si spustila gitaru „proklate“ nízko ako Frusciante.

S hrou na nástroj prichádza podľa mňa iná láska k hudbe, jej iné vnímanie. Trvalo to pár rokov, čo som hudbu začala vnímať akosi viac „do hĺbky“ a vymenila som Fruscianteho za Fleaho. Prvá pieseň, ktorú som si na base zahrala a vďaka ktorej som sa do zvuku a funkcie basy ako nástroja zaľúbila, bola opäť Californication.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá pieseň je pre mňa stelesnením prvotných malých hudobných úspechov. Aj pre gitaru, aj pre basu má rovnakú štruktúru – sloha, refrén a jednoduché sóličko v strede pesničky. A zvládať akékoľvek sólo je pre začiatočníkov veľmi motivujúce :-). Neopočúva sa mi asi nikdy. Gitare sa už dnes nevenujem skoro vôbec a s basou sme si dali nedobrovoľnú, prácou spôsobenú pauzu, no na jej tóny, akordy a basové linky majú moje prsty nezmazateľnú pamäť a sú skoro stále prvé, ktoré si len tak brnknem, keď sa mi gitary dostanú do rúk.

Petra Radvanská

Petra Radvanská

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Že vraj som "osoba sui generis" ... to je to najlepšie, čo som na svoju adresu počula. Zoznam autorových rubrík:  Zo života človekaHudba, ktorá zmenila môj životÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu